Programowanie Obiektowe
Materiały
Uwagi i wskazówki:
- Projekty powinny być realizowane w grupach 2 osobowych.
- Na ocenę, poza samą realizacją zadania, będzie miał wpływ
również (albo: przede wszystkim) projekt systemu.
- Należy starać się oddzielić część odpowiedzialną za dane i
działanie od części odpowiedzialnej za interakcję z użytkownikiem.
- W projekcie powinna dać się wyróżnić główna klasa,
reprezentująca projektowany system i udostępniajaca swą pełną
funkcjonalność użytkownikowi-programiście.
- Graficzny interfejs użytkownika nie jest potrzebny, program
może działać w oknie konsoli.
- Korzystamy wyłącznie z czystego C++, Javy lub C# - bez
żadnych dodatkowych bibliotek, rozszerzeń, etc.
- Upewnienie się, że prowadzący będzie w stanie odebrać,
skompilować,
uruchomić i obsłużyć program należy do (i jest w interesie) jego
twórców.
- Dokumentacja:
- powinna być dostarczona wraz z projektem, wyłącznie w
wersji
elektronicznej (preferowany format: pdf lub html),
- powinna zawierać ogólną architekturę systemu
(dekompozycja na klasy, ich
przeznaczenie, zastosowanie i implementowane metody) oraz podział pracy pomiędzy członków grupy,
- powinna być krótka (!!!) i treściwa.
- Dwa tygodnie po otrzymaniu tematów (w drugim tygodniu maja) należy przedstawić (obowiązkowo w formie
wydruku) ogólny projekt systemu w postaci diagramu klas.
Powinien on przedstawiać klasy systemu, relacje dziedziczenia i
kompozycji, a także metody i składowe klas.
- Termin zdania projektów to przedostatnie zajęcia. Każdy dzień opóźnienia, to -2% od końcowej oceny.
Powrót