Programowanie Obiektowe - zajęcia 02
Zadanie:
- Zdefiniuj klasę Zespolona
(reprezentującą liczbę
zespoloną) i przetestuj jej działanie przy użyciu
przykładowego
programu.
- Zespolona powinna zawierać:
- dwie składowe na
część rzeczywistą i
urojoną liczby zespolonej,
- metodę dodaj działającą
jak +=,
- metodę plus działającą
jak +,
- metodę wypisz wypisującą
wartość zmiennej zespolonej na ekranie.
- Uwaga: metoda dodaj modyfikuje
obiekt, z
którego została wywołana, natomiast metoda plus
generuje nowy obiekt zawierajacy wynik dodawania.
- Dodaj trzy konstruktory do klasy Zespolona:
bezparametrowy, z jednym parametrem i
z dwoma parametrami (w konstruktorze wykonywana jest inicjalizacja
zmiennych
składowych klasy).
- Dodaj metody umożliwiające wykonanie
pozostałych działań (odejmowanie, mnożenie, dzielenie).
Powrót