PS3 Funkcje. Tablice jednowymiarowe
10 minutowa kartkówka:
Napisz prosty program iteracyny...(najprawdopodobnie z użyciem WHILE!!!)
Do każdej z funkcji napisz program sprawdzający jej działanie:
1. Napisz funkcję int maks(int x, int y, int z) zwracającą wartość maksymalną spośród jej argumentów.
2. Napisz funkcję float suma(int n), która wyznaczy sumę szeregu: 1-3 + 5 - ... ś (2n + 1).
3. Napisz funkcję long int sumGeom(int n, int i), która wyznaczy sumę n elementów ciągu geometrycznego o wyrazie początkowym równym 1 i zadanym ilorazie i. Nie korzystaj z gotowego wzoru, tylko sumuj kolejne elementy ciągu.
4. Napisz funkcję int wartoscMaks(int granica) która znajdzie największą liczbę całkowitą n taką, że 1 + 2 + ... + n < granica.
Dalej dołączają tablice. Nadal zostaje w siły reguła: do każdej z funkcji napisz program sprawdzający jej działanie...
Pomoc
5. Napisz program, wczytujący od użytkownika liczby do 10-elementowej tablicy liczb całkowitych a następnie wyświetlający zawartość tej tablicy na ekranie.
6. Napisz program, wczytujący losujący liczby do N-elementowej tablicy liczb całkowitych (zdefiniuj N za pomocą dyrektywy #define) a następnie wyświetlający zawartość tej tablicy na ekranie.
7. Napisz funkcję void SpecTab(int t1[N], int n, int min, int maks) która będzie wypełniać przekazaną tablicę t1 losowymi wartościami z przedziału < min, maks >. N jest zdefiniowane w programie za pomocą dyrektywy #define i oznacza maksymalny możliwy rozmiar tablicy. Parametr n to liczba elementów w tablicy (n <= N).
8. Do poprzedniego zadania: napisz funkcję int sumaIndP(int t1[N], int n), która wyznaczy sumę elementów o indeksach parzystych. N jest zdefiniowane w programie za pomocą dyrektywy #define i oznacza maksymalny możliwy rozmiar tablicy. Parametr n to liczba elementów w tablicy (n <= N).
Na następnym zieździe - też kartkówka 10 minutowa.