PS5 Typy strukturalne
10 minutowa kartkówka: Napisz prosty program... Tablice dwuwymiarowe. Łańcuchy
Do każdej z funkcji napisz program sprawdzający jej działanie:1. Stwórz strukturę do przechowywania współrzędnych punktów w przestrzeni 3D. Utwórz zmiennę i zainicjalizuj ją.
2. Stwórz strukturę do przechowywania dannych pracowników firmy. Utwórz zmiennę i zainicjalizuj ją.
3. Dana jest następująca struktura:
struct punkt {
double x, y;
};
Napisz funkcję, która utworzy i wypełni danymi pobranymi od użytkownika tablicę n punktów. Wartość n oraz wskaźnik do tablicy przekaż jako parametry funkcji.
4. 3. Dana jest następująca struktura:
struct auto {
double cena;
int rocznik;
double przebieg;
char *marka;
};
Napisz funkcję, która utworzy i wypełni danymi pobranymi od użytkownika tablicę n samochodów. Pamiętaj o sprawdzaniu poprawności danych: pola cena, rocznik oraz przebieg nie mogą być ujemne, pole marka składa się wyłącznie z liter. Poszczególne wartości wczytuj do momentu, aż użytkownik poda poprawne dane. Wartość n oraz wskaźnik do tablicy przekaż jako parametry funkcji.
5. Napisz funkcję, która z tablicy utworzonej w zadaniu 4 wypisze na ekran dane o tych samochodach, które mają najniższy przebieg. Wskaźnik do tablicy przekaż jako argument funkcji.
6. Napisz funkcję, która posortuje tablicę utworzoną w zadaniu 4 rosnąco ze względu na przebieg. Wskaźnik do tablicy przekaż jako parametr funkcji.
Na następnym zieździe - też kartkówka 10 minutowa.
3. Dana jest następująca struktura:
struct punkt {
double x, y;
};
Napisz funkcję, która utworzy i wypełni danymi pobranymi od użytkownika tablicę n punktów. Wartość n oraz wskaźnik do tablicy przekaż jako parametry funkcji.
4. 3. Dana jest następująca struktura:
struct auto {
double cena;
int rocznik;
double przebieg;
char *marka;
};
Napisz funkcję, która utworzy i wypełni danymi pobranymi od użytkownika tablicę n samochodów. Pamiętaj o sprawdzaniu poprawności danych: pola cena, rocznik oraz przebieg nie mogą być ujemne, pole marka składa się wyłącznie z liter. Poszczególne wartości wczytuj do momentu, aż użytkownik poda poprawne dane. Wartość n oraz wskaźnik do tablicy przekaż jako parametry funkcji.
5. Napisz funkcję, która z tablicy utworzonej w zadaniu 4 wypisze na ekran dane o tych samochodach, które mają najniższy przebieg. Wskaźnik do tablicy przekaż jako argument funkcji.
6. Napisz funkcję, która posortuje tablicę utworzoną w zadaniu 4 rosnąco ze względu na przebieg. Wskaźnik do tablicy przekaż jako parametr funkcji.
Na następnym zieździe - też kartkówka 10 minutowa.
struct auto {
double cena;
int rocznik;
double przebieg;
char *marka;
};
Napisz funkcję, która utworzy i wypełni danymi pobranymi od użytkownika tablicę n samochodów. Pamiętaj o sprawdzaniu poprawności danych: pola cena, rocznik oraz przebieg nie mogą być ujemne, pole marka składa się wyłącznie z liter. Poszczególne wartości wczytuj do momentu, aż użytkownik poda poprawne dane. Wartość n oraz wskaźnik do tablicy przekaż jako parametry funkcji.
5. Napisz funkcję, która z tablicy utworzonej w zadaniu 4 wypisze na ekran dane o tych samochodach, które mają najniższy przebieg. Wskaźnik do tablicy przekaż jako argument funkcji.
6. Napisz funkcję, która posortuje tablicę utworzoną w zadaniu 4 rosnąco ze względu na przebieg. Wskaźnik do tablicy przekaż jako parametr funkcji.
Na następnym zieździe - też kartkówka 10 minutowa.
Na następnym zieździe - też kartkówka 10 minutowa.