Katedra Oprogramowania
Wydział Informatyki PB

Inżynieria oprogramowania
(studia podyplomowe)


Wykłady: (8 x 90minut)
Celem wykładu jest przedstawienie całego procesu związanego z tworzeniem i wykorzystywaniem systemów informatycznych. Powinien uświadomić słuchaczom, że programowanie jest tylko elementem składowym tego procesu oraz, że na powodzenie przedsięwzięcia mają wpływ wszystkie fazy cyklu życia oprogramowania. W skład wykładu wchodzi również mini-kurs pokazujący wykorzystanie Unified Modeling Language w modelowaniu i projektowaniu systemów.

Nr

Temat wykładu
1

Przedmiot i cele inżynierii oprogramowania, przyczyny powstania IO, modele cyklu życia systemów informatycznych  (pdf)

2

Analiza i projektowanie obiektowe przy wykorzystaniu Unified Modeling Language (UML), diagramy przypadków użycia, diagramy czynności (pdf)

3

UML: Diagramy klas i obiektów, pakiety (pdf)

4

Inżynieria wymagań dla systemów informatycznych (pdf)

5

UML: Diagramy zmiany stanów, diagramy interakcji i diagramy fizyczne (pdf)

6 Projektowanie, architektura, implementacja, wdrażanie systemów informatycznych (pdf)
7 Zapewnienie jakości oprogramowania i wiarygodność systemów informatycznych (pdf)
8 Zarządzanie projektami informatycznymi (pdf)

Pytania na egzamin

Pracownia specjalistyczna: (8 x 45minut)
Celem zajęć jest praktyczne zapoznanie się z projektowaniem przy użyciu Unified Modeling Language (UML).

Nr

Temat zajęć
1

Przedstawienie wymagań i sposobu prowadzenia zajęć, pokaz działania programów Poseidon for UML oraz Rational Rose

2-3

Wyszukiwanie przypadków użycia, tworzenie diagramu przypadków użycia i opisywanie poszczególnych przypadków (wprawka), ew.diagramy czynnośc

4-5 Rozpoznawanie klas, identyfikowanie atrybutów i metod, tworzenie diagramu klas, związki pomiędzy klasami  (wprawka), ew. pakiety
6-7

Konstruowanie diagramów stanów (wprawka), ew. przygotowywanie diagramów przebiegu

8

Zaliczenie, ew. tworzenie diagramów wdrożenia

Źródła wiedzy (literatura, internet)

Powrót   


Copyright © 2003-05 Marek Krętowski. All rights reserved.
Revised:
2006-01-21