Pracownia specjalistyczna

Podstawy pisania prostych aplikacji VI

Ćwiczenie 1 – Dodanie dokumentów konfiguracyjnych „Stanowiska”

Widok „Stanowiska” definiujący jaki użytkownik jaką funkcję ma w aplikacji

Należy w nim utworzyć dwa dokumenty Zamawiający i Zatwierdzający i ustawić w nich odpowiednie konta (np. jak na rys)


Widok „Stanowiska” musi być posortowany (pierwsza kolumna posortowana) aby formuła @DbLookup zadziałała

Ustawiamy Alias dla widoku (nazwa zastępcza wykorzystywana np. w formułach)

Ćwiczenie 2 – Obliczanie zawartości pola typu Author na podstawie pola Status korzystając ze Stanowisk

W polu „nastepny” wykorzystano formułę @DbLookup, która pobiera nazwę zamawiającego w zatwierdzającego z widoku stanowisk

@If (Status = "1"; @DbLookup (""; ""; "stanowiska"; "Zamawiający"; "stOsoba");

Status = "2"; @DbLookup (""; ""; "stanowiska"; "Zatwierdzający"; "stOsoba");

"" )

 

Przełączając się z konta na konto przetestować, czy prawidłowo pobierane są wartości z widoku stanowiska i czy działa blokowanie dostępu do dokumentu.



Uwaga: Pole „Status” powinno być na górze dokumentu (Przed polami które z niego korzystają), bo aplikacja przelicza pola od góry w dół.

Ćwiczenie 3 – Utworzenie Sekcji o kontrolowanym dostępie - access-controlled section

 

Przeanalizować i wpisać formuły określające kto ma prawo edytować sekcję:

@If (Status = "1"; @DbLookup (""; ""; "stanowiska"; "Zamawiający"; "stOsoba"); " " )

(między " " jest spacja)

@If ( Status = "2"; @DbLookup (""; ""; "stanowiska"; "Zatwierdzający"; "stOsoba"); " " )

UWAGA: W polu Status Default Value powinno być „1” a nie „nowe” – chociaż niby to to samo , ale sekcje z podanymi formułami zadziałają poprawnie gdy będzie  „1”

Uwaga: Pole „Status” powinno być na górze dokumentu (Przed polami które z niego korzystają), bo aplikacja przelicza pola od góry w dół.

Gdy wszystko zadziała będzie to wyglądać następująco:

ZGŁASZANIE

Zgłaszający ma dostęp tylko do sekcji zgłaszającego.


ZATWIERDZANIE

Zatwierdzający ma dostęp tylko do sekcji zatwierdzającego.


DOKUMENT PO ZAKOŃCZONYM OBIEGU: